ALAMIA SPA

ALAMIA SPA

Pengikut

Sabtu, 6 November 2010

Mengapa Urutan di Perlukan


Urutan telah di praktekkan selama ribuan tahun dan kesannya telah di dokumentasikan dengan baik.
Urutan membuatkan kita lebih tenang, sihat dan bahagia. Bagaimanakah urutan berfungsi melegakan dan merelakkan?
Di bawah kulit, urat menyebabkan proses kompleks: Hormon dan urat' isyarat zat' menghantar ke otak dan kembali lagi, beberapa merangsang dan lain-lain menenangkan. Sentuhan di kenali untuk untuk meningkatkan tahap atau oksitosin, hormon yang membuat kita relaks dalam kehidupan yang serba sibuk, moden. urutan adalah saranan yang di perlukan untuk memulihkan kesimbangan untuk fizikal, emosional dan spiritual kesejahteraan.

Ketegangan otot adalah masalah umum yang dihadapi banyak orang di merata dunia. Banyak hal yang boleh menyebabkan ketegangan otot.Otot yang selalu tegang biasanya sering sengal dan ngilu atau bahkan terasa sakit secara terus menerus. Beberapa kes ketegangan otot juga menjadi punca tubuh lemah dan menghalang aktiviti seharian. Salah satu cara yang terbaik untuk meredakan ketegagan otot adalah melalui terapi urutan. Teknik terapi urutan yang betul dan gaya hidup yang sihat dapat membantu ketegangan dan sengal pada tubuh.
Urut adalah beberapa bentuk yang paling awal dikenali sebagai terapi seni dengan sejauh panjang dan di dokunenkan dengan baik. Urutan boleh memainkan peranan penting dalam mempertahankan kehidupan sehari-hari yang sihat. Agar efektif, rawatan terapi urutan harus di lakukan 1 bulan sekali minimanya.

TERAPI URUTAN MELEGAKAN TEKANAN
Terapi steres merupakan hal yang sangat penting untuk sesiapa saja yang berusaha mencapai gaya hidup sihat. Terapi urut telah terbukti menjadi salah satu kaedah yang dan berkesan untuk mencapai melegakan tekanan. Penyeledikan kajian menunjukan terapi urut sebenarnya meningkatkan sistem imun badan, terapi urutan yang di percayai membawa tahap tenaga yang meningkat dengan ketara dan peningkatan prestasi keseluruhan fizikal dan mental

Tekanan Dan Faedah Urutan
Merendahkan kadar jantung
Merendahkan tekanan darah yang tinggi
Melegakan otot
meningkatkan endorfin

Urut boleh meningkatkan peredaran darah dalam beberapa cara tanpa meletakkan tekanan keatas jantung. Ia juga membantu pengaliran darah melalui urat vena dan juga merangsang saraf yang mengawal salur darah. ia juga mempunyi manafaat di tambah, begitu juga otot yang tegang dan tisu-tisu penantaran yang ketat yang mungkin telah mengecutkan saluran darah dan dengan itu membolehkan darah mengalir dengan lebih bebas. Ia adalah untuk mengurangkan ketegangan emosi dan mendorong urat-urat supaya lebih rileks.

Urut dan penyelarasan Saraf


Urut adalah teknik yang dipetik untuk mewujudkan penyelarasan dalam Pusat Saraf utama. Dalam konteks ini, penekanan utama bagi penyelarasan antara "serebrospina" dan "bersimpati" sistem Saraf. Kedua-dua sistem utama badan menghubungkan ganglia Saraf yang dijalankan di Sepanjang kedua-dua belah Tulang belakang.Berikut adalah yang menerangkan teknik urut serta "Bentuk yang lebih besar ganglia" (yang merupakan penyelaras utama Pusat Tulang belakang.

Serebrospina SYSTEM.
Serebrospina sistem adalah sistem utama atau Pusat Saraf badan ke otak serebrum Sebagai Pusat Saraf utama..
Pusat cerebro-tunjang, di sini kita mempunyai otak, Saraf tunjang - yang memasuki melalui semua sistem cerebro-tunjang, melalui tulang belakang.

SISTEM bersimpati
, Sistem Saraf simpatik merujuk kepada 1) Saraf tunjang rantaian berganda yang dijalankan pada kedua-dua belah Tulang belakang dari kepala hingga ke tailbone, 2) tiga besar plexus gangliated.
(Jantung, solar dan hypogastric), 3) Pelbagai kecil plexus berhubung dengan organ-organ visera, 4)
Pelbagai Saraf gentian di seluruh badan yang menjejaskan Saluran darah dan tisu-tisu lain
badan.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan