ALAMIA SPA

ALAMIA SPA

Pengikut

Rabu, 28 April 2010

Kecantikan & Rawatan Tradisional Alamia



Nama:- Muhamad Alnazri
Bin Mohamad Alwi
Talian Hotline- 603-8011 4912
No Hp:- 0163580325
Pengasas Spa

Alamat:- T3. 18, 3rd Floor Summit Usj 1
Subang Jaya Selangor
Facebook: alamiaspa@yahoo.com.my

Nama:- Sari Ahmad Ibnu
No Hp:- 0169278737
Juru terapi
Juru kecantikan
Juru reflexologi
Juru bekam
Pernah menjadi pengajar Spa di pulau bali

Alamia Spa berkonsep ala Natural serta di iringi muzik yg berbentuk alam semula jadi dan muzik tradisional. Alamia Spa di tubuhkan pada 2005. Cara urutan di Alamia Spa pula berkonsep tradisional melayu gabungan swediss.

Alamia Spa concept in the natural style and the accompanying music turned the natural and traditional music. Alamia Spa established in 2005. How to massage at Spa Alamia is a combination of traditional Malay concept Swedish.  

DI Alamia Spa lelaki dan wanita boleh membuat rawatan akan tetapi tidak di benarkan wanita merawat lelaki untuk urutan, begitu juga lelaki tidak di benarkan merawat wanita untuk urutan. Lelaki di rawat oleh lelaki untuk urutan, wanita di rawat wanita untuk urutan.

In Alamia Spa men and women can make treatment but not in women allow men to treat the sequence, so the men is not allowed to treat women for massage. Men treated by men to massage, the women was treated women for massage.

SEKAPUR SIRIH

Rawatan kesihatan & kecantikan secara tradisional telah lama di amalkan oleh masyarakat Asia khususnya masyarakat Melayu. Urutan (picit) telah diamalkan turun temurun dari generasi ke generasi kerana terbukti berkesan meredakan kesakitan dan ketegangan otot badan.

Health & beauty treatment has been in practice by the Asian community especially he Malays. Sequence (touch) has been practiced traditionally from generation to generation since proven to relieve pain and muscle tension.   

Manakala rawatan Kecantikan secara tradisional seperti berlulur {scrub} mengunakan wab air melalui rempah, mandian bunga sebenarnya adalah budaya masyarakat kita {Melayu}

While the traditional beauty treatments such as scrubs using water now come through the spices, bath flower is actually our culture(Malay)  

Siapa sangka ritual masyarakat kita{melayu} itu sekarang telah di sinonim dengan aktiviti yang di kenali sebagai "SPA"{Solus Per Aqura}

Who would have thought our  society rituals (Malay) is now synonymous with the activities of know as the "SPA" (Solus per Aqura).

Dari sudut etimologi, "SPA" bermakna penyembuhan dengan air. Dalam perkembangan "SPA" telah di kenali sebagai pusat rawatan untuk relaksasi menerusi rawatan urutan {picit}, scrub, mandian susu bunga rempah dan lain-lain.

From the point etymology, "SPA" means healing with water. In the development of "SPA"has been known as a treatment for relaxation through massage, Scrub, bath milk, flowers and spices.

Istilah SPA telah dipatenkan di Bulgaria dan perniagaan mungkin tidak boleh lagi menggunakan istilah "SPA"

SPA the term was patented in bulgaria and business my o longer use the term "SPA" 

Berdasarkan kesedaran bahawa amalan "SPA" adalah budaya kita {Melayu}, kami dengan yakin memakai jenama "Kecantikan & Rawatan Tradisional Alamia". Perkhidamatan Urut, lulur, mandian rempah, bekam, adalah amalan nenek moyang bangsa kita{Melayu} yang masa kini telah menjadi keperluan untuk merelaksasi diri masyarakat sekarang ini, terutama di kawasan bandar-bandar. Kami juga berpijak di bumi yang nyata dengan mengunakan 100% bahan-bahan rawatan keluaran usahawan tempatan.

Base on the awareness that the "SPA" is our culture (Malay), we are confident to wear brand Beauty & Treatment Traditional Alamia. A service massage, Scrub, bath spices, cupping is the practice of ancestor of our  race (Malay, which currently has a need for relaxation away society, especially in the cities. We also stand o the ground by using 100% of the treatment material products of local entrepreneurs      

Alamia Spa mengunakan kaedah urutan tradisional Melayu & urutan Swedish. Cara ini dapat melegakan, memulihkan, melancarkan pengaliran darah dalam tubuh, meredakan tekanan dan kesakitan. Urutan juga mampu mengurangkan kandungan toksin dalam badan. Rasailah kenikmatan sentuhan Alamia Spa.

Spa Alamia methods using traditional Malay massage & Swedish massage. This methods can relieve, recover, blood circulation in the body, relive stress and pain. Massage can also reduce waste. Taste the touch of pleasure Alamia Spa. 

Urutan di Alamia Spa satu kaedah yang unik & klasik melengkapi keperluan kesihatan menjadi cergas serta ketahanan yang mantap.

Alamia Spa massage i a unique & classic method complements the health needs of vibrant robust durability.  

Matlamat kami memberi perkhidmatan serta profesional agar kelihatan sihat, cantik, lebih aktif serta berkeyakinan tinggi bisnes Spa adalah amalan warisan bangsa kita {Melayu} yang semestinya di amalkan oleh bangsa kita {melayu} dan percaya yang ianya boleh pergi jauh dengan galakan kita

Our goal to provide professional  service and look healthy, beautiful, active high business confidence Spa is the practice of our national heritage (Malay), which must in practice by our race (Malay) and believes that it can go for with our encouragement. 

Wassalam
Muhamad Alnazri
Pengasas Alamia Spa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan